lördag 5 september 2015

Skolstart, förkylning deluxe och bortbjuden.

Jag snorar och hostar. Har haft en dov huvudvärk i flera dagar nu... Välkommen höstterminen. För nä, jag kommer inte säga välkommen hösten. Det är inte höst, känns inte som höst. Däremot är det sensommar. Med allt vad det innebär. Men bäst av allt är att jag kan börja tända ljus både på morgonen och kvällen. Det är mysigt!

I måndags började skolan för mig igen. Den första kursen är retorik. Riktigt kul. Bortsett från att jag behövde släpa mig till skolan för att hålla ett muntligt tal när allt jag ville var att ligga kvar i sängen och tycka lite synd om mig själv. Men jag gick dit, jag höll ett bra tal och hade sen turen att bli hämtad av Tony så att jag slapp åka tåg hem.

Nu sitter jag och försöker piggna till lite. Ikväll ska vi äta middag hos bästa svägerskan. Så misstänker ju att jag kommer piggna till bara av att komma dit, men ändå...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...