måndag 23 mars 2015

Vink, vink...

Paus. På nåt vis. Massor händer, såna där vardagliga saker. Dom större sakerna är desto färre.

Våren kom. Bakslaget kom. Med snö och kyla. Burr!!! Stackars alla blommor som täcktes av ett lager snö. Men samtidigt, alla bakslag är ett steg närmare våren. Jag hoppas bara det blir torrt och lite varmare i helgen. Sebastian ska på scouttävling då. 24 timmars tävlande utomhus...

En bröllopsdag till är firad. Den sjätte i ordningen. Har jag sagt att tiden går fort? ;-)

En solförmörkelse har setts. Och ett norrsken har missats. Så kan det gå när man är oaktiv på sociala medier... Hehe...

Jag tror jag äntligen har knäckt koden (haha, nu var jag lustig va ;-) till skolarbetet. Känns bra! Det tog sin lilla tid men det känns bra nu.

Vi fixat och donar hemma. Ett erbjudande om radhus som avböjdes för att istället ordna den lägenhet vi har. Nya köksluckor är beställda. Ett golv ska skaffas. Och en massa annat som ska göras. Både stora och små saker.

Igår byttes kökssoffan ut mot en varsin stol till alla. Rummet blev både större och mindre. Det blev bra. Och bäst av allt var nog att det kändes bättre att sitta på stol än i soffa att plugga.

Lakritsfestivalen har hunnits med. Mums!!! Nästan allt jag smakade på var supergott!!! Hade Oskar med och han smakade lika mycket han. ;-) Glassfestivalen var däremot inte lika rolig. Den gav inte lika mycket. Men kul hade vi. Och dessutom hann vi springa förbi en frisör för Oskars del.

Nu skola i stora lass den här och kommande vecka. På skärtorsdagen ska Sebastian äntligen få bli av med gipset. Jag ska ha redovisning som avslutning på kursen efter det. Sen väntar påskhelgen. Vi får se hur den blir. Inte lika stor som förra året. Men lite ska det väl firas i alla fall...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...