onsdag 18 februari 2015

Sjukt, sensuellt och mycket bättre!

Äntligen känner jag mig på fötterna igen. I fredags kröp förkylningen på även på mig men redan på lördagen kände jag mig bättre igen. För att under söndagen nästa tappa rösten. Men vad gjorde det? Jag skulle ju bara på bio. Hehe... Men redan på måndagen kände jag mig sämre igen. Vilade igenom halva dagen och kände mig bättre framåt kvällen men var hemma igår för säkerhetsskull. Idag känner jag mig som sagt mycket bättre. Känner av lite förkylning men inte mer än så. Så skönt!

Och bion då? Mmm....! Ja, det var Fifty Shades of Grey jag såg. Denna omtalade bok och numera film. Det är väldigt länge sen jag läste dessa böcker och jag har inget minne av att jag reagerade nämnvärt på innehållet negativt. Men som Marie-Louise och jag kom fram till, det handlar nog mycket om vad man är för person och vad man har med sig i ryggen. Alla gillar olika och alla kan inte gilla Mr Grey. Jag själv gillar Søren från The Original Sinners mycket bättre. Eller Mr Cross från Crossfire-serien...  Så, där fick ni lite boktips med. Och för att återkomma till Fifty Shades, nej jag ser inte övergrepp eller annat negativt. Filmen är hmmm, en sensuell drama skulle jag nog kalla det. Har faktiskt inte kollat vad den är i gör genre. Men jag rekommenderar den. Och man behöver inte vara rädd att det ska vara en porrfilm. Det är sex men inte porr. Min åsikt!

Nu ska jag sätta igång och vara lite seriös i skolarbetet. Ha en bra dag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...