måndag 5 januari 2015

Jullov, pluggande och lite annat

Familjen har haft jullov hela helgen. Inte jag.. Jag har suttit massor vid datorn med mitt projektarbete. Många rader html-koder har lästs igenom... Jag har sökt lösningar, trott att jag har hittat dom och kämpat för att sen upptäcka att det inte alls funkar.... Mycket frustration har det varit!

Men jag har faktiskt hunnit med lite annat också. I fredags bjöd mormor tjejerna och mig på lunch och bio. Vi var och såg Tingeling och legenden om önskedjuret. Malin tyckte att den var lite läskig men så är filmen från sju år också. Men hon gillade den! Det gjorde vi alla. Och vi fick en härlig dag med mormor.
Vi var trötta på vägen hem från stan... 
I övrigt har det faktiskt inte blivit så mycket gjort. Ungarna har lekt ute lite, men bristen på snö gjorde att det inte var lika kul. Snön regnade ju bort på en gång... Så himla tråkigt!
Jag tillbringar min mesta tid vid datorn just nu... Vi är inne på sluttampen. Målet börjar närma sig. Och så har jag en bok som ska redovisas och tenta som ska skrivas... Så det är liksom fullt upp... Men barnen är nöjda ändå. Föräldrarna lika så.

I går kväll gjorde vi däremot något annorlunda. Mot vad vi brukar göra i alla fall... ;) Jag har lånat hem Alfapet från mina föräldrar så när tjejerna somnat plockade vi fram det. Sebastian bangade tyvärr men jag, Tony och Oskar spelade. Och vi hade skitkul! Det kommer vi helt klart göra om! Vi måste nog bli duktigare på att spela sällskapsspel i den här familjen. Nu gör vi det alldeles för sällan fast det är så roligt!

Nä, om jag ska fortsätta med lite mer skolarbete nu då... Eller inte, frukost först känner jag. Magen mullrar för fullt. Ska bara bli klar med det jag gör just nu. Kanske kan muta nåt av barnen att börja med frukosten så länge. ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...