onsdag 17 december 2014

Ymnigt snöfall!!!!

Vi halkade fram både till fritids och dagis imorse. Det regnade fint och var glashalt ute. På väg mot dagis blev det dock uppehåll i regnandet en stund. För att istället falla stora vackra snöflingor! Så mysigt! Men innan vi var framme var det regn igen. Så trist.

När jag åkte iväg till skolan valde jag gympaskorna. Vi är ju mest inomhus och det skulle ju bara komma lite regn...

Trodde jag... Efter lunch dök ett ljuvligt ymnigt snöfall upp!! Hela området blev snabbt vitt! Det var en stor lycka att gå ut i det. Jag var den enda som gick i snön på perrongen, alla andra väntade på tåget under tak. Resultatet var väl mindre kul... Men så värt det!!!

För nu sitter jag på tåget men fuktiga och kalla tår. Gympaskor gjorda för varma sommardagar går inte så bra ihop med ymnigt snöfall. Men åh vad jag myser!!! Tyvärr verkar det som att snöfallet missade Ösmo... Så tur att jag vandrade på perrongen medan jag väntade. ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...