måndag 3 november 2014

Värmerekord, döden och misshandel

Måndag. Ny vecka, nya möjligheter! En ny månad har smugit sig på med. November är här med ännu fler värmerekord. Jag både gillar det och har svårt för det. Det är skönt att slippa en tjock jacka men samtidigt älskar jag hur det ser ut utomhus när det är kallt och frostigt.

Helgen blev ganska lugn. I lördags var jag hemma med tjejerna medan familjens herrar var på hobbymässan. Vi åt lunch på kiosken och hyrde film. Frost. Den hann gå minst fyra gånger det dygnet vi hade den hemma. ;-)

På lördagskvällen tände vi ljus uppe vid kyrkan. Vi hade sån tur att vi slapp regnet den stund vi var ute. Det var riktigt mysigt att gå där i mörkret med barnen. Det blev många tankar och funderingar kring döden och var alla bebisänglar finns nu. Jag svarar ärligt. Finns ingen anledning att inte göra det. Vi besöker ju bland annat en barngrav,  med två små barn i. Känns fel att inte berätta som det är då. Och numera blir barnen bara glada när vi kommer till graven.

Igår röjde vi hemma. Det behövdes. Dessutom kände vi att det var lika bra att flytta på soffan så den inte täcker elementet under vintern. För säkerhets skull.

Till kvällen kom Johanna för att ta hand om Tonys fötter. Jag hade sett fram emot hur hon skulle misshandla honom lite så jag var lite besviken när det visade sig att hon misshandlade mig värre sist. Hahaha!

Nu är jag på väg till skolan. Nästa grupparbete ska påbörjas. Så idag ska vi planera. Jag hoppas arbetet blir lika kul som det låter. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...