tisdag 21 oktober 2014

Morgonhumör och sagor

Jag förstår det bara inte. Trots att jag går upp tidigare och trots att jag väcker barnen tidigare lyckas vi inte vara speciellt mycket snabbare på morgonen... Så idag ska tjejerna få plocka fram kläder redan idag. Väskorna ska packas också. Det funkar inte med kaos varje morgon. Och det blir det så fort minsta lilla inte funkar. Jag har dessutom en dam med väldigt bestämt morgonhumör. Det krävs inte mycket för att hon ska bli arg. Idag fick jag utskällning för att jag inte ha lagt ner läxmappen i väskan. Samma mapp jag en stund tidigare berättat att den låg i köket. Det var visst lättare att skylla på mamma... Så nu tar vi nya tag och försöker skapa bättre rutiner...

Idag ska vi få lära oss att redigera ljud i skolan. Kul. Jag misstänker att det är både lätt och svårt. Vi har fått en gruppuppgift som ska in på fredag med. Vi ska använda ljud för berätta en saga eller liknande. Ska bli roligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...