söndag 5 oktober 2014

Helg, kalas och övernattning

Söndag redan! Har sagt det innan, säger det igen. Tiden går fort! I fredags jobbade jag vidare med det sista på hemtentan. Jag fick in den lagom till barnen började droppa in efter skolan. Så skönt för efter det väntade en pluggfri helg.

Vi startade med att åka iväg till Andrea, jag och barnen. Emilia var inbjuden att sova där hela helgen och en avlämning av henne blev till middag och sen även övernattning. Så trevligt!

Igår lämnade vi Emilia kvar och åkte hem. För att förbereda dagens kalas. Vi handlade, Sebastian bakade bullar med lite hjälp av Oskar och Malin. Oskar bakade muffins. Ocg jag skalade 4kg potatis till en stoooor potatisgratäng. ;-)

Kvällen skulle avslutas med en film men när den var slut strök jag lite dukar och nya gardiner till vardagsrummet. Dom senare åkte upp på en gång. ;-)

Idag fixas sista maten och  ordningen hemma. Tyvärr i sällskap av helgmonster... Men två av dom ska få gå ut och springa av sig ordentligt medan vi städar här hemma.

I eftermiddag dyker Tony upp igen. Han kör båten till vinterplatsen i helgen tillsammans med sin pappa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...