måndag 29 september 2014

Hipp hipp hurra för Sebastian idag!!!

Tänk vad tiden går fort! Idag fyller Sebastian 12 år!

För tolv år sen vid den här tiden (klockan är strax före  nio) hade jag fullt upp med att föda barn. Jag minns fortfarande den där helgen. "Alla" andra skulle ju ut på sjön. Jag ville också åka ut. Det var ju flera dagar kvar till beräknat datum (hade bf 2/10) och man gick ju över tiden med första barnet... Trodde jag...
Jag surade på fredagen men redan på lördagsmorgonen gick först slemproppen. Samtal till förlossningen sa att det ändå kunde dröja. Så Tony åkte och jobbade i simhallen... I den vevan började jag misstänka att vattnet hade gått. Ett nytt samtal till förlossningen och den här gången ville dom kontrollera mig. Så jag klädde på mig, tog tunnelbanan för att åka till Huddinge sjukhus. En station hemifrån mötte Tony upp mig. Tunnelbana och sen buss till förlossningen. ;-)
Visst var det vattenavgång men inga värkar så vi blev hemskickade nån gång efter lunch. För att åka in, med taxi, med värkar igen under kvällen... Det tog sin lilla tid och jag fick bland annat order om att vandra en timme i korridorerna på natten för att försöka få igång värkarbetet ännu mer... Jag minns hur sur jag var i slutet av den timmen... ;-) Sen tog den ända fram till lunchtid på söndagen innan Sebastian tittade ut!

När vi åkte in till sjukhuset var det strålande väder. När vi åkte hem på måndagen låg frosten som ett vitt täcke över marken. Jag minns så väl hur vädret slog om medan vi befann oss i vår lilla bubbla på förlossningen. :-)

Och nu, tolv år senare, har vi inte långt kvar till tonåring. En stor liten herre som just vuxit om sin mamma och fötterna ska vi inte tala om. Ungen har storlek 40 i skor och växer fortfarande!!! Och storlek small funkar bra istället för "barnstorlekarna". Vad hände med min lilla bebis?!

Så idag har dagen börjat med sång, presenter och muffins till frukost!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...