söndag 24 augusti 2014

Väntande vägskäl...

Det känns som livet traskar på och jag bara tittar på. Dagarna går men ändå händer inget. Fast samtidigt stämmer det inte. Det händer saker hela tiden. Svårt att förklara...
Vet inte... Det känns ibland som jag vill ha ut mer av livet än jag får just nu. Som om jag bara står och trampar. Väntar på en förändring som inte sker.

Vi utvecklas hela tiden. Livet gör det med oss. Ibland i riktningar vi inte tänkt på. Det kan förändra oss utan att vi tänker på det. Kommer krypandes och vi upptäcker det inte förrän förändringen har skett... Vi får en ny självkänsla. Hur ska det nya jaget anpassas till det vi var innan. Vissa bitar kan passa ihop jättebra medan andra inte alls går. Hur löser man det?

Ska man traska vidare på den uttänkta vägen eller ska man stanna upp i vägskälen och fundera på om en annan väg är bättre? Hur vet man vilken väg som är bäst?

Många tankar... Jag tror ett vägskäl väntar. Men hur läser jag bäst kartan? Vilken väg är bäst?

2 kommentarer:

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...