fredag 1 augusti 2014

Underbart besök och entimmestrafik...

Efter en sval och skön morgon igår blev det en strålande varm dag. Det gjorde att jag bestämde mig för att åka hem till mormor efter jobbet. Tiggde till mig att få sluta en kvart tidigare så att jag skulle hinna med fem i fyratåget. På det viset var jag hos mormor redan vid fem istället för halv sex.

Vi pratade massor. Minnen, livet nu och framtiden. Sååå härligt! Jag glömde alldeles bort tiden och även att kolla tider hem... Självklart gick tågen bara en gång i timmen så jag var inte hemma förrän vid tio.

Den sena kvällen innebär att jag är en aning seg idag... Men det var det såååå värt! Kommer bli värre imorn. Då måste jag gå upp tidigare. Kom på att tågen bara går en gång i timmen på helgen. Och bussarna går inte bättre dom... Så jag kommer vara på jobbet en halvtimme tidigare än nödvändigt imorn. Jaja... Det blir några extra kronor i OB istället. ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...