tisdag 19 augusti 2014

Höstterminen har börjat!

En ny vecka med nya erfarenheter har startat!

En ny skoltermin startar dessutom. En ska börja i sjätte klass, en i fjärde klass och en i första klass. Den sista börjar på stor avdelning...

Mina små barn är inte så små längre...

Påbörjade inlägget igår morse men hann inte klart då och glömde bort det sen...

Sebastian har fått flytta över till högstadiedelen i år. Skåp i korridorerna, almanacka till läxor och prov, höga bänkar (så som jag hade på högstadiet). Visst, han går "bara" i sexan och mellanstadiet men ändå hör han till högstadiet samtidigt. Känns konstigt. Hur kan jag ha ett så stort barn....?

Oskar började fyran. En ny skola, en helt ny klass och nya lärare. Flera av favoritkompisarna från förra skolan. Jag som förälder är jättenöjd med klassen och föräldrarna. Det kan nog inte bli annat än bra. Mindre kul är att herrn själv inte är nöjd. Han ville inte byta skola alls... Vilket jag kan förstå. Det är mycket bättre skolgård på gamla skolan... Jag tror det bli bra när all nervositet lagt sig.

Emilia blir ensam kvar i sin skola nu. Hon började första klass. Med nya lärare. Hon har fått Oskars gamla lärare. Till min stora lycka. Sååå bra lärare. Oskar sa häromdagen att han inte hade haft en sträng lärare. Det är det bästa betyget han kan ge - hon är en sträng men rättvis lärare! Och hon blev jätteglad när jag berättade det imorse.

Och så Malin då. Som har fått byta till stor avdelning. I fredags fick hon flytta över alla sina saker från gamla avdelningen till stora. Hur kan den där lilla tjejen redan vara så stor att hon går näst sista året på dagis!?! Däremot får hon vara hemma nu. Hon har dragit på sig svinkoppor. Så vi får några mysdagar tillsammans innan hon verkligen får börja på nya avdelningen.

Ja, nu har höstterminen börjat. I alla fall för barnen. Jag har upprop nästa måndag. Det känns lite sjukt att jag faktiskt ska börja på högskolan!!! Det trodde inte jag om mig själv! Jag ser verkligen fram emot det och hoppas det blir skitkul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...