tisdag 5 augusti 2014

Bitter upptäckt och trött...

Åh vad sur jag är!! Jag hade sett fram emot några dagars regnande den här veckan. Tji fick jag! Det är borttaget från väderkartorna nu. Jag som verkligen ville ha ett par dagars regnande. Både för min skull och för naturen. Det är otroligt torrt ute.

Idag väntar ännu en dag med 30 graders värme. Fuktig värme. Jag känner hur kroppen och humöret protesterar mer och mer mot vädret. Igår var jag ledig. Mest bara hemma. Ändå kokade kroppen till slut. Det slutade med att jag låg i ett svalt bad i 1,5 timme på kvällen. Det svalkade en stund...

Dessutom längtar jag efter ledighet. Att gå en hel sommar utan att va ledig är tungt. Speciellt när man inte är van vid det... Helgerna har inte varit tillräckligt avslappande dom heller. Men, men...

Jag vill egentligen inte klaga. Jag älskar att vi fick en solig och varm sommar. Det har varit underbart! Det är bara det att jag skulle vilja ha det liiite svalare...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...