fredag 13 juni 2014

Sommarlov, rejält oväder och ovisshet...

Jag vet inte hur många gånger jag har öppnat blogg-appen dom sista dagarna för att skriva några ord och sen bli avbruten...

Vi har hunnit med skolavslutning. Det var lite känslosamt. Emilia hade sin första skolavslutning och Oskar sin sista i den skolan. Tiden går fort...
Barnen fick ge hemmagjort kryddsalt till sina lärare med smak av citron och rosmarin.

Igår var barnen lediga. På förmiddagen var vi förbi båten och dom fick leka i hamnen. Vi hade bra väder men med moln. Kort efter att vi kom hem tidig eftermiddag började åskan höras på avstånd. Sen gick det snabbt. Ett skyfall med lite hagel dök upp när himlen öppnade sig. Åskan dånade i kapp med blixtarna. Men lika snabbt som ovädret dök upp försvann det sen igen...

Ett par timmar senare var det dags igen. Den gången var jag på personalmöte på åttonde våningen i kommunhuset i Nynäs. Haglet vräkte ner så hela marken blev vit. Trots 20 grader varmt ute låg det hagel kvar en timme efter att ovädret dragit vidare...

Idag är barnen lediga igen. Dels för att fritids är stängt men också för att jag inte har nåt jobb idag... jag har inte jobbat på hela veckan... Brukaren jag ska va hos var inte hemma... Nu väntar jag på besked om det blir nåt jobba på måndag...

Det är lite drygt att inte veta. Och det stör mig. Jag hade från början anmält att jag inte ville jobba storhelger men kommer åka på midsommarafton. En dag där dom hotar att ta ut pendeltågen i strejk. Gör dom det har jag minst tre timmars resväg till firandet... inte kul...

Nä, nu ska jag ta tag i frukosten. Magen morrar högt nu! Och sen måste jag handla ifall mer oväder dyker upp under dagen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...