fredag 27 juni 2014

Nyvirkat

Häromdagen hittade jag ett så kul mönster att virka. Kände direkt att jag var tvungen att testa det. Jag var nog inte allt för noggrann när jag läste första gången. Nu har jag fått lära mig vad det blir för skillnad att virka med olika tjocklek på nålarna.

Den lilla flaskan har lika många maskor runt om som den stora. Men det är virkat med olika nålar. Jag använde 2,5 först. Tyckte det såg ut att bli lite smalt först... Läste sen att det skulle va en 3,5-nål. Hade ingen men däremot en 4. Resultatet är vinflaskan.

Dessutom kom jag inte på riktigt hur jag skulle tolka mönstret första gången. Resultatet blev fel men ändå bra. Andra gången blev det som det skulle. Fast jag är lika nöjd med båda. :-)

2 kommentarer:

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...