fredag 4 april 2014

Jag är en hemsk granne..

Gomorron, gomorron... Idag får jag faktiskt gnälla över att jag är trött, det finns en orsak. Som jag inte har orsakat själv... Men jag förutsåg att det kunde ske...
Igår kväll, när vi var på väg hem från handbollen, jag och barnen, såg jag att grannen vägg i vägg satt på balkongen. Hon pratade med nån annan som inte syntes om att folket som skulle mötas upp var på andra sidan stan och att dom kunde åka in till city och dricka öl medan dom väntade. Min tanke då var att det säkert skulle bli efterfest här. Och mycket riktigt. Strax efter klockan ett väcktes jag av musik och högljudda röster... SUCK! Den här gången hade jag ingen lust att ta reda på hur länge musiken skulle tänkas vara igång. Sist höll dom på i nästan 24 timmar. Så jag ringde faktiskt störningsjouren. Hemsk granne... ;) Det tystnade så småningom och jag somnade om...

Jag har inget emot att man festar ibland eller att man spelar musik högt. Men att göra det hela nätter mitt i veckan känns liksom inte riktigt okej. Speciellt inte regelbundet. Jag önskar lite att jag kunde hämnas på morgonen. Typ borra stora håll i väggen så där så det hade ekat i hela huset. ;)

Som tur är så är det fint väder idag och jag fylls på med positiv energi. Inte blir det sämre av att veta att jag vid den här tiden imorgon gör mig redo för att ta tåget till Lilith tillsammans med Martina. Och en bunt ungar. Kommer bli en bra dag!

Idag ska jag hinna plugga lite. Och ta tag i den där cykeln. Det blev inte gjort igår. Hittade inte verktygen jag behövde. Sen ska jag nog ta en tur ner till Ösmo Plantshop. Jag behöver köpa kruka och fat för att skapa en askkopp till balkongen. Men jag vill ha en liten en. Det är ju så sällan vi har rykande besök. ;)

Dessutom ska jag hämta nyckeln till hobbylokalen som finns i grannhuset. Här ska målas hyllor. Äntligen ska jag ta tag i det. Funderar också på att måla om kökssoffan när jag ändå håller på. Får se hur långt jag kommer. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...