torsdag 24 april 2014

Frustration hit, ångest dit... Och ny frilla på det..

Just nu sitter jag och tjurar... Igår kämpade jag på med den jäkla access-uppgiften själv. Hittade en länk med mer information. Men till slut hjälpte inte den heller. Frustrationen var hög, stressen över att inte vara klar ännu satte sig i kroppen. Hela högerarmen och handen värkte för fullt till slut. Min stress sätter sig där... Så jag stängde av datorn och lagom till jag skulle hoppa i säng hade i alla fall värken släppt. 
Imorse hade jag tid hos hårfrisören. Yeay! Det behövde jag verkligen. Det blev inte supermycket klippt men det är ändå skillnad. I nacken klipptes det flera centimeter men inte i fram. Resultatet blev en page. Jag är supernöjd! 

Väl hemma igen gav jag mig på uppgiften igen. Och fastnade. Försökte ringa läraren för hjälp. Inget svar. Efter en halvtimme försökte jag nå även den alternativa läraren. Först upptaget sen inget svar där heller. Skickade då ett meddelande till min lärare. Väntar fortfarande på svar. Och bråkar med den där jäkla uppgiften. Det värsta är att jag tror att det är en ganska lätt uppgift egentligen. Om man bara kan programmet. Problemet är att jag inte kan det. Och den lärare jag hade i kursen innan, i Nynäs, kunde inte hon heller... Ja, ja... På nåt vis ska jag väl bli klar...

Medan det har strulat och jag behövde paus från skolarbetet googlade jag lite. Läste lite om hetsätning och behandlingar. Läskigt, skrämmande, ångestframkallande... Ventilerade lite med Lilith som tyckte jag skulle ta mig i kragen och boka en läkartid. Jag gjorde faktiskt som hon sa. I maj ska jag till läkaren. Det positiva är att den läkare jag gillar bäst är tillbaka från sin föräldraledighet så jag vet att jag hamnar hos en bra läkare i alla fall... Men som sagt; läskigt, skrämmande, ångestframkallande. Nutellaburken tog slut... ;-) Men faktiskt, nu är första steget taget. Det tog väl bara ett år förrän tanken på faktiskt ätstörning dök upp... 

1 kommentar:

  1. Kommer med en klyscha: Alla stora resor börjar med ett enda steg. Du är skitbra!

    SvaraRadera

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...