onsdag 23 april 2014

ABCDE

Vilken härlig känsla det var att få se alla mina betyg från komvux på ett och samma ställe. Jag ska ha med mig betyg på anställningsintervju om ett par veckor och har fått det jag har fått ihop hittills utskrivet idag.
Det såg bättre ut än jag trodde. Jag har bara ett endaste E till exempel. Och det är i naturkunskap. Det betyget lyckades jag knappt få. ;-) Läser fortsättningskursen nu och hoppas jag lyckas få ihop ett D i alla fall. Men finns väl en risk att det blir endast ett E där med... D och C är dom betyg jag har flest av men flera B också. Och ett par A. Sabbar jag inte uppgiften jag jobbar med nu kan jag få ihop ett till...
Det här gör att jag faktiskt inte känner mig som en medelmåtta. Jag har bevis på att jag kan. Det var precis vad jag behövde idag när jag kämpar hårt med en uppgift som inte vill sig alls... Tummen upp för mig.

Och vet ni... Om mindre än fem veckor är jag klar på komvux. Då kommer jag att ha ett riktigt slutbetyg att visa upp istället för ett samlat betygsdokument. För det är så att även om jag gick tre år på gymnasiet och tog studenten med mina klasskompisar så hade jag inte ett fullständigt betyg. Femton år senare kommer jag att ha det... :-)

2 kommentarer:

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...