onsdag 19 mars 2014

Stormvarning både inne och ute...

Solen strålar för fullt där ute... Men det är bara lugnet före stormen. I alla fall om smhi's prognos stämmer. För enligt den ska vi få 5-10cm nysnö idag. Det är så pass att dom har utfärdat en klass 1-varning. Vi får väl se...

Nackdelen med den strålande solen är att det syns alldeles för tydligt hur skitiga fönstren är. Dom skulle behöva putsas, allihopa. Men vem orkar... Och dammet syns överallt. Sen är det så konstigt, tvätten fixar inte sig själv, varken att hoppa in i tvättmaskinen,  att hänga skg eller att vika ihop sig... Lite surt. Lägg till att varken disk eller matlagning inte heller klarar sig själva...

Vad då? Jag är inte gnällig... Bara trött. Kämpar på för fullt med att få ihop fler timmar sömn under natten. Det går åt rätt håll. Kanske en liten svacka med... Att halva terminen är avklarad påminner om att jag måste få ihop en cv och söka jobb. Jag avskyr att skriva cv... Dessutom måste jag snart bestämma vad jag vill med framtiden. Ska jag plugga vidare och vad i så fall? Ovanpå det borde jag kanske ta tag i annat som övervikt, ångest/kräkfobi, körkort, ungarnas rum... Ja listan kan göras lång. Och just nu vill jag att allt ska ske nu...

Jaja... gnäll, gnäll. Håll ut, om ett par dagar är jag på bättre humör igen...

1 kommentar:

  1. Man får ha skitdagar. Det är då man bara struntar i allt och placerar sig bekvämt i soffan och gör nåt man gillar att göra.

    SvaraRadera

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...