fredag 28 februari 2014

Skapar lite inre ro...

Oj, dagen har gått fort. Och ändå har jag inte gjort så mycket. Eller, ja, det beror väl på hur man ser det. Jag har inte fått så mycket skolarbete gjort som jag borde. Men det känns bra ändå. Jag har rensat. Inte här hemma. Men i själen. Och mina sociala medier... Det började med att jag skulle rensa bort ett par stycke på facebook i morse. Det har slutat med att hälften av alla jag hade på vännerlistan rensades bort. Så kan det gå. Passade samtidigt på att rensa bland alla facebookapplikationer och gillasidor. Ojojoj säger jag bara! Fast jag har rensat bland att applikationer förut hade jag ändå nästan 200 stycken nu. Det mesta bara en massa junk. Ni vet, såna där man klickar på för att få provsmaka eller spel och såna saker... Det blev ca 20 stycken kvar... Och gillasidor. Där hade jag nästan sex hundra gillningar. Otroligt många av dom kommer från olika tävlingar jag har varit med i. Men nu rensades fyra femtedelar bort... Det känns bra. Om nån av vännerna saknar mig kan dom skicka en ny vännerförfrågan så får jag ta ställning till det då.

Jag kände bara att jag måste rensa. I mitt liv. Inte bara här hemma utan hela livet. Och en del av det som tar mest tid är ju allt som händer på dom sociala medierna. Jag kommer ha kvar bloggen. Den är öppen för alla. Men jag kommer nog försöka hitta en plats där jag kan vara jag. Mig själv. Utan att behöva fundera på vem som kan se det eller vad jag kan säga.

Mä, jag skulle ju inte sitta och ursäkta mina val. Mitt liv, mina val... Men så började jag i alla fall... Ja, ja... Jag känner mig nöjd. Nu ska jag bara bli klar med rensningen här hemma. Och från och med igår har vi skruvar till Emilias säng. Yeay! Gissa vad som ska ske här hemma!!!

Nä, nu måste jag ta mig i kragen en stund. Måste komma en bit på väg om jag ska hinna skruva säng sen. ;)
 

2 kommentarer:

  1. Jag har faktiskt gjort samma sak i veckan.
    Rensat i min vännerlista, gjort en ny instagram där jag lägger upp bilder på våran vardag och det som får mig glad.
    Har valt att inte dela bilder på mina barn och de bilder jag lägger ut blir på min fb som inte blir så ofta.
    Har även valt att starta upp en ny blogg, där jag skriver om vad som får mig glad.

    Jag har gjort ett val att ta bort det negativa och att försöka se det possitiva i allt :-)

    SvaraRadera
  2. Jag gjorde också en rejäl rensning. Insåg att jag hade "vänner" på FB som jag aldrig träffat eller som jag egentligen inte alls känner. Och jag rensade också bland alla gillasidor, blir ganska många när man är med och tävlar och så. och när man går på bloggmingel och allt ska "gillas" för att man ska få tävla... Kram

    SvaraRadera

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...