tisdag 4 februari 2014

Det kunde ju ha varit roligare...

Dimman igår kväll nere i hamnen
Suck! Dubbelsuck! Att ha ett sjukt barn hemma är väl helt okej, speciellt när det är ett av dom stora barnen. Men att ha två stora hemma är allt annat än kul. Lägg till att den första är hemma för att få sin feberfria dag medan den andra nog med största sannolikhet lurade sin mamma att få vara hemma... Och var det så att han mådde dåligt i morse så har det nog gått över, för nu är det fullt ös. Precis vad jag behöver när jag har skolarbete att göra. :-/

Ute ligger dimman tjock idag igen. Den är riktigt kompakt och gör att det inte riktigt känns som dag ute. Hoppas det vänder nån gång. Jag är lite trött på det här vädret. För hör och häpna - till och med jag längtar efter våren. Hellre det än gråblasket som är hela tiden nu. Om det i alla fall hade varit ordentligt med snö så barnen hade kunna lekt i den och ett par minusgrader hade vintern varit lite roligare. Men sen i fredags har vi haft plusgrader och blask. Nog för att jag har varit inställd på en trist vinter redan från början men ändå.. Jag behöver lite dagsljus nu...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...