onsdag 1 januari 2014

Välkommen 2014!

Så har vi ett nytt år! 2014. Tänk vad tiden går fort!

Igår firade vi hemma, bara familjen tillsammans. Lite trots och helgmonster kom och sa adjö till 2013 men mest hade vi en trevlig kväll. Jag tror minsann en hel del av tiden gick åt till att äta. ;-)

Till förrätt blev det individuellt. Barnen åt toast med ägg eller salami. Tony och jag åt med gravad lax. Så otroligt gott! Till det dracks det bubbel.

Som varmrätt fick vi chokladkryddad fläskfilé och potatisgratäng serverad i portionsform med rödvinssås och sallad. Det var så gott!!! Jag är såååå glad att vi fick rester kvar till idag. Smakerna passade jättebra ihop och köttet var jättemört. Och jag älskar potatisgratäng.

Till efterrätt serverades det kladdkaka med grädde och jordgubbar. Mums! Lagom till den serverades somnade Malin så hon missade. Liten trött tjej.

Efter någon timme var jag sugen på mer. Så för första gången i mitt liv serverade jag hummer. Ja, jag har ätit det många gånger men aldrig serverat det. Det var lite spännande.
Jag valde att servera hummern utan skalet tillsammans med en hemmagjord aioli. Mums vad gott det blev. Dessutom ställdes en ostbricka fram. Och lagom till det kom Malin upptassandes på glatt humör. Självklart fick hon också vara med då.

Året avslutades traditionellt med ring klocka ring på tv och bubbel med frukt. Malin, som i två dygn har studsat högt vid fyrverkerismällarna, var alldeles lyrisk över allt det vackra på natthimlen! Så sött!

1 kommentar:

  1. vilket mysigt nyår :) Vi firade också bara familjen vilket är så skönt tycker jag. Kram vännen

    SvaraRadera

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...