fredag 10 januari 2014

Svenska hit och svenska dit plus lite snö.

Ett av min löften till mig själv inför den här terminen är att försöka strunta i allt annat innan skolarbetet är klart. Det går så där. Fast en del beror på att jag har fastnat i svenskauppgiften om Fröken Julie.. Tyvärr... Däremot lyckades jag bättre när det gäller det där med att strunta i distraktioner när det gäller bloggen... Och jag vägrar har dåligt samvete för sporadiska uppdateringar. Det får bli som det blir. 
Idag har jag i alla fall städat bort julen i bloggen. Det kändes som att det var dags för det idag och idag fanns lusten att leka med datorn... Jag är nöjd även om resultatet inte blev riktigt som jag hade tänkt mig... Det är tulpaner på bilden. Syns kanske inte så bra... :)

I kväll tänkte påbörja min första uppgift i den nya svenskakursen. Det var en riktigt rolig uppgift. Jag ska skriva en krönika om hur svenska språket påverkas av sociala medier. :)
Hoppas ni andra har en bra kväll. Själv njuter jag av att kylan äntligen är här! Även om det är lite trist att all snö som kom igår kväll hann blaska bort idag innan minusgraderna kom...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...