söndag 8 december 2013

Andra advent och en massa kalasande!

Andra advent! Redan! Tiden går verkligen fort! Fast bortsett från att jag har en massa skolarbete framför mig under de närmaste två veckorna så är jag helt nöjd med att tiden går. Jag är i stort sett klar med alla julklappar, dom ska bara slås in. Och allt annat kommer att falla på plats.
Jag gjorde mig dessutom av med ett stressmoment igår med. Mitt i all frustration, som fortfarande härjade i mig mer än halva dagen igår, upptäckte jag att akrylen på ena tumnageln hade börjat lossna. Vilket inte är så konstigt med tanke på att det är över en månad sen jag fixade dom sist. Jag varit lite stressad över att jag inte har tid att komma iväg och fixa dom och igår när jag var på så dåligt humör slutade det med att jag pillade loss alla naglar. Ja, jag vet att man inte ska göra så men det fick mig på bättre humör. ;)
 
På kvällen var Tonys syster med man och barn med respektive här för att gratta Oskar. Vi bjöd på middag och hade en riktigt härlig kväll! Allt det dåliga humöret försvann! Det är så härligt med en sån kväll! Vi pratade lite jul och det fick mig att längta efter all den goda maten! Och sällskapet med förstås men i skrivande stund är jag hungrig. ;)
 
Idag tog jag med mig ungarna och åkte med ångtåget ner till julmarknaden i Nynäshamn en snabbis. Det var tågresan som var det viktiga och titten på marknaden var inte lång. Vi skulle hem till helgens andra kalas. Farmor, farfar, mormor och morfar kom minuterna innan vi kom tillbaka. Oskar bjöd på smaskig tårta och vi hade en trevlig eftermiddag. 

Förresten, jag kom på en annan konstig sak med mina reklamationsstrul. Jag fick inget kvitto på den nya jackan. Det kom jag på här hemma när jag såg reklamationskvittot Tony hade fått när han bytte storlek på mina skor. Jag har ingenting som visar att jag har fått en ny jacka. Så skumt! Och så ska det inte gå till. Tänkte försöka hinna förbi där imorn innan lektionen. Får se om jag hinner. För igår orkade jag inte åka dit, dels för det pissiga humöret men också för att jag vill vara säker på att det finns ansvarig personal på plats.

Nä, nu ska jag hitta på nåt med barnen. Såg nyss i bloggen att vi har klätt granen i samband med Oskars födelsedag och andra advent tidigare så vi kanske skulle göra det... Eller i alla fall förbereda för det. Hmm... :)

1 kommentar:

  1. Oj, mina sitter så hårt att jag inte skulle kunna pilla bort dem med våld ens.

    SvaraRadera

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...