måndag 4 november 2013

Jul och julklappsfunderingar!

Idag är en sån där dag när jag verkligen längtar efter julen. Att få byta ut alla gardiner, sätta upp adventsljusstakar och dricka en massa glögg. Och det närmar sig ju med stormsteg nu! Äntligen!
Och så är det ju dags att börja planera alla julklappar. Jag gillar verkligen den biten! Barnen skriver en massa önskelistor, den ena mer praktfull än den andra.
Jag har faktiskt redan börjat shoppa mina julklappar. För flera månader sedan. Det är perfekt när man kan springa på saker långt innan jul. Då får man ju kostnaderna utspridda och slipper lägga ut alla pengar precis innan jul. I år har vi dessutom passat på att fixa några av dom stora presenterna redan strax efter skolstarten. Check, check! 
Och tänker jag efter sitter det en lista på sidan av kylskåpet med saker som ungarna önskar sig eller som dom behöver.
Hur gör du/ni till julen? Sista minutenshopping eller planeras det långt i förväg? Firar ni med mycket julklappar? Själv älskar jag julklappar och presenter och önskar ibland att jag fick vara barn igen så jag fick en massa julklappar på julafton! Hihi….
Å andra sidan blir jag faktiskt inte utan. Och att få fira jul med nära och kära en en härlig julklapp det med!

1 kommentar:

  1. Planeringen börjar oftast långt i förväg, men att köpa julklapparna blir oftast något sista minuten-ryck :)

    SvaraRadera

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...