söndag 17 november 2013

Funderingar kring tävlingar på instagram...

Igår på Loppis julevent var det massvis med olika tävlingar man kunde vara med i och dom flesta sker på instagram. Vilket är helt okej för mig. Det jag däremot känner mig lite kluven till är när man väljer att ta en bild som laddats upp för länge sen för att hashtagga om den. Om vi uppmanas att lägga upp en bild betyder det i mina öron att vi ska göra just det. Det är inget som säger att det inte går att ladda upp en favoritbild en gång till.
Jag tycker att det ser lite så där ut när man klickar på en bild som redan legat där i flera månader. Och inte sällan kan man se på hashtaggen att bilden har varit med i flera tävlingar.

Jag vet inte, det kanske bara är jag som tänker så...

2 kommentarer:

  1. Tycks som eventet igår rörde upp många känslor hon många bloggar. Kanske tur att jag ej var bjuden... Kram vännen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fast när det gäller det här med instagram har jag tänkt på det förut med, inte bara nu... Och ja du.. Det var trångt och girigt... ;)

      Radera

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...