onsdag 9 oktober 2013

Var tar tiden vägen?

Idag är en sån där dag när tiden känns som att den går så otroligt fort. Eller så är det för att jag
ändrade på rutinerna redan imorse. Jag började dagen med att bestämma att barnen fick äta frukost hemma så jag kunde följa med Emilia upp till skolan och samtidigt hämta läxor till Oskar. Malin valde att stanna hemma med Oskar medan jag och Emilia gick iväg så efter ett besök hos Oskars lärare fick jag gå hem för att hämta Malin. Som inte alls var lockad av att klä på sig. Men vi kom iväg till slut.

Jag visade Oskar vilka läxor han hade medan Malin låg på golvet för att inte klä på sig. Då konstaterar han att han har fått fel böcker. Han hade fått andra Oskars böcker... Så när Malin var avlämnad på dagis var det bara att gå tillbaka till skolan och byta till rätt böcker... Jag var hemma två timmar senare än jag brukar vara.... Kan vara därför det känns som att tiden går så snabbt.

Under förmiddagen har jag försökt få lite ordning i kaoset här hemma. Jag håller på bli galen på röran. Men i kväll ska det mesta ner i källaren. Det ska bli så skönt!!!

Nu ska jag strax göra mig klar för lektion. Ska bli spännand att se vad vi ska hitta på idag. Information/kommunikationen blev roligare än jag förväntade mig efter dom första lektionerna. Jag är ju inte van vid nyare uppsättningar av program i datorn så lite nya tips får jag. Fast för min del kunde tempot ha varit liiite högre. Men vet att det är flera andra som knappt hänger med som det är nu... Kan inte vara lätt för läraren...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...