måndag 14 oktober 2013

Den elaka mamman slog till....

Jag kom hem i morse efter att ha lämnat Malin på dagis och skulle bara plocka rent lite så jag kunde dra ett varv med snabeldraken. Sen skulle jag plugga. Faktiskt. Men jag skulle som sagt bara plocka rent lite innan. Det slutade med att alla rum fick sig en omgång. Jag orkade liksom inte med röran längre. Och det är ju så skönt när det är ordning.

Det bästa av allt var den stunden jag pausade, halvvägs in i röjandet av tjejernas rum, det sista rummet jag gav mig på. Det var bara jag och en tickande klocka då... Så härligt tyst!!!

Nu är städningen avklarad för idag. Lunch är intagen och nu ska jag verkligen ta tag i skolarbetet. Har några timmar på mig innan kvällens lektion. Då vi ska se Fröken Julie på film. :)

4 kommentarer:

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...