onsdag 18 september 2013

Pantertanterna...

På bussen på väg till skolan igår mötte jag en av granntanterna plus hennes väninna, båda 70+. Granntanten frågade om jag var på väg till skolan och när hon fick ett ja till svar började hon och väninnan prata om hur bra min generation har det som kan plugga på komvux. Vidare kom dom in på datorer och modern teknik varav väninnan berättar hur hon hade fått en ipad av barnen och att hon knappt vågade röra den.

Då säger granntanten att hon minsann hade köpt en egen och att det inte var farligt att använda en padda. Väninnan blev oerhört imponerad över att granntanta hade köpt en egen padda! Och så kom dom överens om att det skulle behövas mer kurser för deras generation för att lära sig alla moderniteter.

Det var så kul att samtala med dessa pantertanter om paddor, sms och appar. För det jag tar för givet att det finns i mitt liv, och mina barn likaså, det gör inte alla andra. Det är lätt att glömma bort den äldre generationen ibland.

3 kommentarer:

  1. Vilket härligt möte de lät som:)

    SvaraRadera
  2. Vilket härligt möte de lät som:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, men det var det verkligen! Jag blev alldeles glad av det!

      Radera

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...