torsdag 19 september 2013

Nymöblerat!

Efter besöket hos optikern kom jag hem till stök och kände att jag behövde ta tag i det. Plockade lite men kände sen att jag behövde få ordning på vardagsrummet. Eftersom Nynäsbostäder menar att det är vårt fel att vi fick mögelskador på grund av att vi hänger tvätt inne och för att vi hade hyllor mot en yttervägg så ville jag får bort hyllorna. För efter tapetseringen hamnade alla möbler så som dom stod innan.

Nu står istället hyllorna mot grabbarnas rum, där vi tidigare hade sängen. Och sängen är vriden 90 grader mot den andra ytterväggen. Den vägg hyllorna stod mot innan är tom nu.

Jag känner mig nöjd. Vilket känns bra. Synd bara att jag glömde bort att äta lunch medan jag höll på. Istället åt jag den först framåt två. Vilket ledde till att jag känner mig helt slut nu... Men det blir nog bra snart. ;-)

5 kommentarer:

  1. Så länge det inte står i kontraktet att man inte får möblera på vissa sätt och inte hänga tvätt inne så ska de skita i hur ni möblerar!

    Hur har det gått med alla ersättningar ni skulle få?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet. HGF säger likadant. Samtidigt känner vi lite att om det händer igen är det skönt att veta att det inte beror på hyllorna. Bara för att...

      Vi fick ersättning för elementen i somras. Ska få ersättning för draget. Den kom inte på den här hyran så vi får se om den kommer nästa månad, annars får vi bråka...

      Radera
  2. Får man inte möblera som man vill och hänga tvätt inne? Låter ju konstigt ....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja du Elin. Vi får möblera hur vi vill, men det är ändå vårt fel... för då stod tydligen hyllan för tätt mot väggen... och jo, vi får tvätta hemma. Normal mängd. Men man bör inte torka inne för det klara inte ventilationen av...

      Enligt värden tvättar vi väldigt mycket. Men ingen har frågat oss hur mycket vi tvättar eller kollat om det är samma tvätt som hängt flera dagar. Och att deras ventilation var noll i vår lägenhet under flera månader räknas tydligen inte....

      Radera
  3. Skulle behöva expert hjälp hjällande barnens rum vet inte alls hur vi ska få till det just nu ser det. Bara ut som ett jävla skrot upplag:(... Visserligen är rummet litet men de finns ju bara grejor å inga sängar..!! Får hyra dig en dag:)... Va tar du i timmen:)...

    SvaraRadera

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...