torsdag 2 maj 2013

Det var inte bara jag...

Jag tog bussen så att jag skulle vara tidigt i centrum imorse. Men så när jag väl satt på den tänkte jag att jag lika gärna kunde kliva av så att jag var framme lite mer i tid till systembolaget skulle öppna. Jag var väl framme runt 9:50 och redan då ringlade sig kön fram över hela trottoaren... Det var bara att sälla sig till mängden och vänta på att dom skulle öppna. Hela tiden dök det upp mer folk.

Så öppnade dom och som i ett lämmeltåg stegade vi in med bestämda steg mot ölhyllorna. Nitlott. Tjockhulten stod vid cidern så alla kastade iväg sig ditåt. Innan jag ens var i närheten av hyllorna var det slut!!!

Helt sanslöst! På tre minuter var alla öl som stod framme slut. Folk knackade raskt på in till lagret och nya boxar togs fram. Snabbt, snabbt försvann den ena lådan efter den andra... Många svordomar hann jag tänka om alla dessa som försåg sig med både en och två kartonger. Jag skulle ju "bara" ha några flaskor! Men jag fick mina flaskor. Och sen var det dags att köa vidare... Den här gången till kassan... Alla skulle ju betala med... ;o)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...