tisdag 30 april 2013

Valborg

Än en gång förundras jag över hur snabbt tiden går. Den här gången är det för att april månad försvann så fort. Dels har vi haft fullt upp både hemma och i skolan. Sen tror jag att vädret spelar in. Vi har ju äntligen fått vår men det är en sval vår. Till kvällens valborgsfirande ska temperaturen ligga på mellan 5 och 10 grader men vi rekommenderas klä på oss som om det är nollan ute då det ska blåsa en del... Och förra året klarade sig barnen med collegetröjor på, som ni ser på bilden... Stor skillnad.

Jag hoppas vädret vänder snart. För det är inte bara ute det är kallt. Dom här mellantemperaturerna får oss att frysa här hemma. Elementen är avstängda samtidigt som det stormar om ventilationen och gör det kallt inne. Jag är så tacksam för elementen vi har nu. Dom går varje dag för att vi inte ska frysa. Och beskedet är att vi får stå ut till i höst när kylan kommer tillbaka... Har jag sagt att vi längtar härifrån?

Nä, nu ska jag försöka skriva klart min religionsuppgift!
Ha en fin valborg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...