onsdag 10 april 2013

Så jäkla less på det här!!!

Blääää! Jag vill flytta! Det är inte roligt längre nu... Pratade med Nynäsbostäder igen idag. Dom ska byta vårt element, men dom ska ta hela huset samtidigt och börjar med huset bredvid först. Sen ska dom fixa ventilerna i alla andra lägenheter och dom åtgärder dom har planerat i källaren och först när allt det är gjort ska dom börja justera in temperaturer och luft i vår lägenhet. (Och alla andras). Vilket kan bli först i höst. Under tiden har vi ju elementen att ta till om vi fryser. Vilket vi gör ofta nu när temperaturen ligger runt nollan. Elementet går många timmar per dygn...

Jag är så jäkla less! Jag trivs inte här längre. Vi kan inte möblera som vi vill, vi har stora hål i väggen i vardagsrummet... Det tar så sjukt mycket på krafterna att vi, varken vuxna eller barn, har orkat ta tag i det sista efter möbleringen. Det står tex fortfarande en massa lådor i hallen som ska ner i källaren men energin finns inte.

Kvinnan jag pratade med idag sa att jag "måste förstå" att dom gör vad dom kan. Lätt för henne att säga som inte har levt med den här skiten sen i början av oktober. Och lite till... Jag som hela tiden har trivts här i lägenheten har ingen lust alls längre. Hade nån erbjudit mig en bostad imorgon hade jag tagit den på en gång... Så less är jag nu...

Ja, ni förstår, vi ska bara stå ut... Till det är klar. Och dom jobbar på. Dom kan bara inte ta vår lägenhet först. Alla ska få samma sak samtidigt... Blääääääääää!!!! Och jo, jag förstår att dom behöver få ordning hos alla men jag orkar faktiskt inte bry mig om det. Alla andra har i alla fall vettigt nu. Dom har hela väggar...

2 kommentarer:

  1. Ett samtal till hyresgästföreningen och miljökontoret igen!
    Be eller fråga inte. KRÄV!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Samtal till hgf är redan inplanerat imorn...

      Radera

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...