söndag 17 mars 2013

Trött...

Jag är så trött på att inte längre trivas hemma, på att känna mig misstrodd om hur vi har det här hemma. All energi går åt till att orka med. Skolan hamnar i andra hand. Barnen blir lidande av hur det är här hemma.
Nu sist sa man att vi inte borde ha hyllor på en yttervägg - det stoppar rotationen av luft. Att vi inte borde tvätta och hänga tvätt i lägenheten - då får vi för mycket fukt. Vi ska inte heller ha gardiner,  eller annat för elementen - som om vi inte visste det. Just nu är vi tvungna att ha mer saker för elementet i vardagsrummet då vi har fått flytta om pga mögel/fuktskadan. Det kändes som att den karln letade efter att kunna säga att allt är vårt fel...

Nä, vi trivs inte längre. Varken med Nynäsbostäder eller lägenheten.

Vi vet inte hur länge vi kommer behöva stå ut med avfuktningsfläkten. Den gör att vi behöver möblera om. Men för hur lång tid?  Vi ska ju försöka trivas under tiden med... Och om vi inte bör ha hyllor ut efter ytterväggen, vad händer om jag ställer en våningsäng ut efter yttervägg? För det är enda sättet att möblera vettigt så vi slipper sova med avfuktningsfläkten...

Nä, nu ska jag fokusera på frukosten som maken just serverade mig. I sängen. Det gäller att ta vara på ljusglimtarna. Synd att dom inte bjuder på bättre utsikt bara...

1 kommentar:

  1. Fy tusan, jag förstår er. Och att behöva höra små pikar så där att det vore ert fel det är riktigt lågt och fult gjort av hyresvärden. Jag hoppas innerligt att ni tas på allvar och att ni får all den hjälp ni ska ha. Kram vännen

    SvaraRadera

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...