onsdag 20 mars 2013

Redan klart?!

Medan jag var på lektion har dom varit och plockat bort avfuktningsfläkten i vardagsrummet. Tydligen är väggen redan torr. Dom meddelade att källartaket, upp mot vårt vardagsrum ska isoleras för att stoppa kylan att komma in den vägen. Tony fick ifrågasätta hur dom gör under sovrummen. Det är ju ändå där vi har haft störst problem innan vi hittade möglet. Positivt är i alla fall att dom hade meddelat att det skulle tas mögelprov på parketten. Skönt det.
Tony och jag är i alla fall överens om att det inte kommer tapetseras om innan allt är klart, även ventilationen,  så vi inte råkar ut för samma problem igen... Dessutom kommer vi kräva att man dubbelkollar fukten i väggen ett tag fram över. Hittills har bara en massa provisoriska åtgärder satts in så vem vet vad som händer sen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...