söndag 3 mars 2013

Lite tidigt och mycket torrt...

Maken och jag pratatade, igår kväll, om vems tur det var att gå upp tidigt och vem som skulle få sova ut idag. Vilken "tur" att vi båda vaknade strax före halv sju då... Själv vaknade jag med huvudvärk, söndertorkade läppar och täppt näsa. Inte den bästa kombinationen. Det var likadant igår morse så jag bestämde mig för att i alla fall göra nåt åt mina stackars läppar.

På apoteket blev jag rekommenderad att köpa Decubals läppbalsam. Den innehöll 99% fett, var färgfri och skulle vara jättebra enligt kvinnan i kassan. Jag tog en och tänkte att den måste passa bra till barnen med. Och jag tyckte om den. Konsistensen är lite som läppglans eller vasselin men det gör mig inget.

Senare på kvällen blev jag dessutom rekommenderad att använda Locobase Repair på läpparna i stället. Den skulle vara riktigt bra. Och eftersom den låg närmast igår kväll testade jag den. Är ju jätteförtjust i den salvan i vanliga fall.

När jag gick och lade mig igår kväll hade jag Repair på läpparna. Det kändes jättebra. När jag vaknade i natt var läpparna torra så jag hämtade Decubalen och smörjde in ganska bra.

När jag nyss vaknade var läpparna riktigt torra och flisiga i alla fall. Det känns inte alls att jag under gårdagen och natten ska ha smörjt in dom massor.

Idag ska jag nog rota fram min Idominsalva och se om den fungerar bättre...

Nu ska jag strax förflytta mig från sängen till soffan. Det är ju dags för årets Vasalopp och det är extra roligt eftersom vi känner en av deltagarna. Men kanske skulle duka fram lite frukost först. Magen morrar. Det får bli frukost i tvsoffan idag. ;-)

Och just det, alla plusgrader från igår kväll var nu endast drygt en plus. Men det blåser riktigt bra ute så snön borde smälta på i alla fall. Och solen skiner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...