onsdag 27 februari 2013

Vårväder, glädjande resultat och matlycka!

Åh vad härligt det är att bli väckt av sopbilen. Halv sju på morgonen. Eller inte. Att sen dessutom känna att man är täppt i näsan,  öm i bihålorna och rosslig i halsen. Nä, det kunde ha börjat bättre.

Men jag tänker lite positivt. Klockan är inte ens sju och det är ljust ute! Så härligt!  Jag hör lite fågelkvitter med (läs kraxande kajor)... Och det ska tydligen bli flera plusgrader ute idag och strålande solsken. Härligt!!!

Mer skoj. Fick tillbaka provresultatet i psykologi igår. Jag hade räknat med att knappt bli godkänd.  På första delen hade jag ca 75% rätt, på andra 9/10 och på tredje där jag glömde namnet på flera av orden men ändå förklarade ordentligt vad det innbär hade jag lyckats skrapa ihop så att läraren tyckte att det var riktigt bra. Han delar inte ut betyg nu men sa att jag just nu låg på den övre betygskalan. Yeay vad det kändes bra!

Nu ska jag köra upp barnen,  få iväg två till skola och dagis,  en till tandläkaren med farfar och en till farmor.

Malin är mycket piggare idag. Och efter att von sov middag i tre timmar igår åt hon två stora portioner spagetti med köttfärssås och grönsaker till middag. Så mycket har hon inte ätit sen i fredags. Och nu kom hon precis och sa att hon är hungrig. Så imorgon får det nog bli dagis igen. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...