tisdag 8 januari 2013

Skolstart, förhandsvisning, önskelista...

Yeay. Idag börjar vardagen som vanligt igen! Igår var det studiedag på fritids och skola så jag tog grabbarna med mig till Ikea och Toys r Us. Vi fick en härlig dag och trötta fötter. ;o)

Idag började jag med att lämna tjejerna på dagis. Skulle sen hem och äta efterlängtad frukost. Var tanken. Men när jag väl kom hem störde jag mig på gruset på mattan i hallen och det slutade med att jag plockade rent i alla rum, bar ner en del grejor i källaren och sen dammsög jag hela lägenheten. Oj vad bra det kändes att sätta sig ner sen. Det finns inget bättre än när den där känslan av ordning infinner sig.
Under förmiddagen kom dessutom hyresvärden hit. Alla element har nu luftats och han sa att det borde ge mer värme. Hittills har jag då inte känt nån skillnad. Jag ger det ett par dagar sen får det bli ett nytt samtal.
 
Jag har dessutom försökt nå en kvinna på kommnunen som jag varit i kontakt med angående trafiksituationen utanför dagis. Det är nu två månader sen jag pratade med henne första gången och påpekade dels att det är 40kförhandsvim/h utanför vår förskola medan kommunen går ut med att det är 30km/h utanför alla deras skolor och förskolor. Dessutom har vi problem med att ett flertal lastbilar parkerar där regelbundet och på det viset gör gatan otryggare då vi knappt får en chans att se om det kommer bilar när vi ska korsa övergångstället. Återstår att se om hon hör av sig. På mailet jag skickade för en månad sen svarade hon inte.
 
Nu sitter jag i soffan, en aning frusen, och funderar på lunch. Om en och en halv timme är det dags att åka i väg för terminens första lektion. Idag är det psykologi som står på schemat. I övrigt kommer jag att läsa religion, geografi, samhällskunskap och administration 1 och 2 den här terminen. Ska bli skoj. Hoppas jag.  
Mer skoj då? Jag fick en inbjudan till mig och barnen från MGroup Pr & Event till förhandsvisningen av Röjar-Ralf. Ska bli roligt. Det var ju den filmen som fick vara med på Kalle Anka på julafton.
 
Dessutom närmar sig snart min födelsedag. Yeay! Jag börjar bli gammal. Hihi. Nä, så illa är det inte. Jag har inga problem med att åldras. Jag hade tänkt ha middag för mina vänner helgen i samband med att jag fyller år men Martina, som fyller år dagen efter mig, hann bjuda in till kalas istället. Yeay!
 
Och födelsedag innbär väl att man får skriva önskelista va? Jag fick ju inte skriva nån till julen. ;o)
Barnens kusin tipsade mig om så fina örhängen på guldfynd, så dom vill jag ha.
Eftersom jag fryser så mycket om fötterna jämt vore ett par nya tofflor perfekt. Gärna i fårskinn. Jag älskar såna. Dom är så varma och sköna.
Och när jag sitter i soffan och är varm och skön om fötterna vill jag ha nåt att läsa. Så ge mig alla tre böckerna Femtio nyanser...
Och så vill jag ha en dator. Har verkligen saknat som är lagom stor och behändig under hösten. Den stora jag har är inte så smidig att ha med till skolan. Och det underlättar massor att kunna ta med alla arbeten och kunna jobba på dom var jag vill. Helst får den gärna vara rosa. ;o)
Sen kan jag ju tänka mig ett nytt boende med. Gärna sex rum och stort kök. Okej? ;o)
 
 


1 kommentar:

  1. Känner igen det där med störandet av grus.
    Har gjort samma sak här hemma hela fm.
    Jag läser den första boken av femtio nyanser och tycker dom är bra.
    Ha en bra dag i skolan.

    ps - hittade ditt inlägg på facebook sidan Bloggisarnas inläggs sida.

    SvaraRadera

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...