torsdag 24 januari 2013

Hipp hipp för mig idag!

Ja men så är det ju, det är min födelsedag idag! Hela 35 år fyller jag! Det låter nästan lite gammalt. Hihi.. Dagen startades med paket och kramar med hela familjen. Jag har fått en superskön thermo/täck-kjol av dom. Provade den när jag lämnade barnen på dagis imorse. Den värmde riktigt skönt. Däremot prasslade det ganska bra om den i nederkant när jag gick i kylan. ;o)

Och kylan... Jodå... Den är kvar. I grabbarnas rum upptäckte jag att det var alldeles isigt i nederkant på fönstret. Och termometern står som vanligt på 15 grader... Även i tjejernas rum hittade jag is fast på ventilen. Så nu har jag hört av mig till fastighetsskötaren igen. (Efter sjuttielva inlägg där jag skrivit värden kom jag på att det heter fastighetsskötare. ;o) Kunde tyvärr inte få tag i honom i telefon men mailde en bild på isen...
När jag sprang runt där och kollade kände jag mig en aning kall om fötterna. Tog termometern som låg vid sängen och lade på golvet vid tvn, ganska mitt i rummet. När den var nere på 15,8 orkade jag inte kolla mer där. Kallt är det ju. Jag lade den i stället under bordet där jag har datorn, i höret vid ytterväggen i vardagsrummet. Tyckte det var så kallt om fötterna. Den har nu legat där en stund och sjunker fortfarande. Just nu står det 12,4 grader på den!! Jag sitter nu med raggsockor, tofflor, extra tjocka tights, nya thermokjolen och en extra kofta på för att inte frysa... Och ja, jag är en aning kall om tårna. Så när det här inlägget är klart ska jag nog sätta mig i soffan under en tjock filt så tårna får tina upp....

Jag får ändra ordningen på mina sysslor idag. Var tänkt att jag skulle fixa i köket först och ta skolarbetet sen. Nu får det bli tvärtom. Men det blir nog bra det med...

2 kommentarer:

  1. Men jösses så kallt ni har det :( det är skandal att värden inte gör mer än mäter och gett er ett element :(
    Grattis på födelsedagen vännen <3 Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja du... Hittills har det inte hänt nåt annat...

      Och tack!!! <3

      Radera

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...