tisdag 27 november 2012

Vinterpäls och överskottsenergi.

Vek jag tvätten i alla fall? Yups! Gick jag och simmade? Yups! Simmade jag min kilometer snabbare än jag räknat med? Yups! Hade jag vinterben när jag simmade? Yups! Blev jag plaskblöt genom jackan på väg hem? Yups!

Inte kunde jag slita mig från tvätten när jag väl hade börjat. Och jag hann faktiskt vika allt, men inte plocka in, innan jag gick till simhallen. Nu ska allt in i garderoberna och sen är det stressmomentet ur världen. Skön känsla.

I simhallen införskaffades ett par nya simglasögon, så nu måste jag simma mer. Sen simmade jag mina fyrtio längder. Jag räknade med ett det skulle ta fyrtio minuter eller lite mer. Det tog trettiofem minuter. Det kändes riktigt bra!

Mindre kul var att känna hur regndropparna rann längs med armarna, inuti jackan, när jag gick hem från dagis... Det är nog dags att impregnera jackan nu...

Nu ska jag ta all energi som bubblar i kroppen, medan den är kvar, och plocka in tvätten och dessutom försöka hinna klar med historiauppgiften som nästan är klar. Jag tror minsann jag kan sitta i tvsoffan alldeles nöjd sen. ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...