tisdag 11 september 2012

Är detta intressant?

Men jämna mellanrum dyker det upp löpsedlar som denna. Oftast riktade till orten tidningen säljs i. Jag vet inte hur många gånger jag har blivit upplyst om vem som har det mest betalda jobbet, tjänar mest, bor bäst eller liknande här i Nynäshamn.

För min egen del tycker jag att det är totalt ointressant att veta vem i kommunen som tjänar mest. Vad har jag för nytta av den informationen? Är det för att jag som inte tjänar i närheten av dessa summor ska bli avundsjuk? Eller är det för att jag ska veta att man kan tjäna mycket mer än jag gör?

Vad tycker ni? Är det intressant med dessa artiklar? Varför i så fall?

4 kommentarer:

  1. Jag tycker det är jätteroligt med den reklamen och de artiklarna! är ju så nyfiken och det här stillar nyfikenheten ;-) sedan kan jag även bli glad dör de som tjänar mkt att de lyckats nå så långt, utan att bli avis :-) rent lärande ger det väl inte så mkt men ur skvallersynpunkt ger det massor ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä, jag ser inte nyhetsvärdet i att ha koll på grannen. ;-) och absolut inte via vanliga dagspressen. :-)

      Radera
  2. Superblä säger jag!! Är inte ett dugg intresserad av vad tex grannen tjänar.. suckar tungt!!

    SvaraRadera

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...