söndag 12 augusti 2012

Sommar!!!

Jag läser lite här och där, på facebook, twitter och i bloggar att vi har haft en sån hemsk sommar. Att man inte har badat eller bara badat nån enstaka gång. Kallar åskväder för höst...

Vi är i den första halvan av augusti. Det är ett tag kvar till hösten. Jag vill nog inte ens kalla det sensommar ännu. Det är ju som sagt ändå bara början av augusti.

Javisst, det regnade en hel del i juni. Jag stördes inte nämnvärt då. Upplevde inte alls att det kom extrema mängder. Lite svalt ja, men det sa jag redan i julas att sommaren skulle bli.

Juli tycker jag har varit helt okej. Nä, vi har inte haft några 30gradersdagar men ändå har det varit varmt. Vi har haft många dagar när jag har levt i enbart bikini.
Nä, jag har inte badat jättemycket men det är mitt eget val. Barnen har badat i stort sett varje dag i juli.

Ja, vädret har varit lite sämre i augusti men nej, det har inte varit superdåligt. Vi har kunnat gå i shorts och linne nästan varje dag.

Vad avgör att det är en dålig sommar, egentligen? Är det enbart vädret?
Man säger ju att man inte har roligare än man gör sig... Kan det vara så att vi ställer för stora krav på sommaren?
Helst 25-30grader varmt i minst tre månader, bad i massor och helst även en solsemester på det till nåt varmare land...

Jag är nöjd med sommaren. Massor av sol, en hel del värme och bad. Och alldeles för snart är det höst så njut av sommarens härliga dagar nu. För även om jag tror vi får en lång höst så tror jag den följer i samma spår som sommaren. En aning svalare. Men lång och vacker!

Är det bara jag som är helt nöjd med sommaren!?

2 kommentarer:

  1. Tänkvärda tankar. Jag gnäller nog lite för mycket på vädret.

    Gilla

    SvaraRadera
  2. Amen!
    Men liiite varmare kunde det ju ha varit ;-)

    SvaraRadera

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...