onsdag 1 augusti 2012

Hur gör jag nu!?

Jag har inte haft strul med försäkringskassan så överdrivet många gånger. Men när jag väl har det brukar det strula värre än värst...

Den 28 juni ansökte jag om sjukpenning (eller vad det heter). Det står inne på mina sidor att mitt ärende ska handläggas inom 30 dagar... Tiden gick och jag hörde inget från FK. Förra veckan tänkte jag att pengarna nog skulle dyka upp den 27/7, då det brukar vara utbetalningsdatum från FK till mig... Men nä, Inga pengar kom.

I måndags förmiddag, den 30/7, ringer jag till FK för att kolla vad som händer. Hamnar hos kundtjänst som kunde läsa i min journal att min handläggare ifrågasatte mitt läkarintyg. Jag frågade om det stod när hon skrivit detta - den 19/7, men ingen information var skickad till mig. Jag hörde att även hon i kundtjänst tyckte det var konstigt.
Hon frågade om jag ville ha numret till handläggaren men jag stod dumt till utan papper och penna och bad att få bli uppringd istället. Detta skulle ske inom två dygn.

Inget samtal under varken måndag eller tisdag. I morse kände jag att jag ville ta tag i saken. Ringer och hamnar hos kundtjänst. Där berättar den här personer att det inte är två dygn utan två hela arbetsdagar som gäller. Så när jag ringde i måndags fick handläggaren hela tisdagen och onsdagen på sig att ringa tillbaka. I mitt tycke är det tre dagar...

Jag bad om telefonnumret till handläggaren nu. Ringde på en gång och hamnade på en svarare. Personen i fråga skulle vara på plats klockan nio. Ringer igen ett par minuter efter klockan nio. Personen i fråga är inte anträffbar.

Så nu återstår att se när under dygnet hon ringer tillbaka. Det är ju svårt för mig att försvara min sjukskrivning när hon inte ens kontaktar mig om vad problemet är utan bara gör en liten journalanteckning...

Fortsättning följer...

1 kommentar:

  1. Fy vilken dålig stil av FK. Handläggaren borde väl ringt upp dig direkt när hon var frågande till sjukintyget kan jag tycka :( Kram

    SvaraRadera

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...