måndag 20 augusti 2012

Effektiv

Det blev en effektiv förmiddag. Först lektion fram till tio och därefter lunch/håltimme till klockan ett. Kände inte för att bara sitta kvar idag så jag passade på att åka hem en sväng.
Det är en infolektion vid tre som jag känner att jag behöver gå på så väl hemma ringde jag och ändrade tider på dagis och fritids. Sen har det kladdats ihop och stekts en stor sats pannbiff och kokats potatis. Middagen plus morgondagens lunchlådor är alltså nästan klara. Jag hann även tömma och fylla diskmaskinen och fixa två tvättar.
Tänk vad man kan hinna med när man är på rätt humör. ;-)

Skrotmamman är en av alla som har hälsat lycka till idag och påpekade dessutom att den här första veckan kan bli tuff med all ny information. Hälsade tillbaka att jag förstod det. Och nu efter första avklarade lektionen vet jag att det kommer stämma... ;-)

Känns som att lördagen riskerar bli repris av förra årets resa - somna tidigt. Jag har ju dessutom anmält mig till lchf-loppet innan båten går... Det blir nog skitbra. :-)

3 kommentarer:

  1. Lycka till :) det kommer gå så bra för dig i skolan. Men visst man blir väldigt trött i början. Kram

    SvaraRadera
  2. Mör i huvudet? ;-) MEN det kommer bli kanon! Tänk på att CSN är ju lite "speciella". Och numer kan man i många fall lämna sin studieförsäkran via nätet (mina sidor)

    Tidigare skulle det vara pappersarbete med det, det skulle skrivas under och stämplas och SEN tillbaka.
    Första utbetalningen kommer nämligen efter att den inkommit ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mör men nöjd!!! Och omtumlad!
      Har fixat studieförsäkran via hemsidan. Nu ska jag bara vänta hundra år på mecenatkortet så jag kan komma undan billigare på busskortet. ;o)

      Radera

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...