söndag 8 juli 2012

Bloggtankar och båtbilder

Malin testar cyklop på stranden
Uscha vilken tråkig blogg jag har just nu. Letade efter en bild från förra sommaren och kom på hur kul det var att kika tillbaka på alla gamla inlägg... Kanske skulle ta och göra som maken tycker, skippa instagram och lägga alla mina impulsbilder här istället. För det är så att jag faktiskt saknar att blogga som förut och speciellt att kunna bläddra tillbaka i bloggen.

Läget nu då? Jodå, ganska stabilt. I torsdags kände jag att livet kändes riktigt okej! Jag kände mig som mig själv igen. Både hurmör och ork var på topp. Men tyvärr har jag en minitonåring att slåss med som kräver väldigt mycket av min energi men det kommer väl bli bättre det med. Han blir väl tonråing sen istället. ;o)

Den här veckan hemma har varit helt okej men jag och barnen längtar ut på sjön igen. Ska väl ta tag i packningen och se till att allt är klart till Tony har tid att hjälpa oss att komma ut. Jag klarar ju tyvärr inte att slussa och köra båt i fyra timmar ensam med fyra barn... Hmm... Undrars om jag kan ge mig på turen själv. Om jag kan få ut barnen på annat sätt... Tåls att fundera på...

Johanna frågade lite hur vi bor i båten och jag kunde inte hitta om jag skrivit nåt inlägg om det innan så här kommer lite bilder.

Jag hittade en originalbild på hur båten ser ut inuti.
Vi har inte kvar bordet på det viset utan skivan sitter fast på ett ben/en arm på vänster sida och är svängbart.
Vi har gjort om så Tony och jag kan sova tillsammans i en dubbelkoj istället för på varsin sida om bordet.
Sebastian, Oskar och Emilia sover längst fram i båten.
Bordet skjutet åt sidan
Fotat fran bordet bakåt i båten.
Till vänster i bild syns vårt garderobsutrymme och Malins sovplats
Längst in förvarar vi segel och lite annan packning.
Malin sover så gott så här inne.
Det är en normallång bädd som alltså är avdelat för stuvutrymme och säng. :o)
Här bakom får Tony och jag plats med våra kläder under semestern... Och när jag packar illa rasar hälften ner medan vi åker och det gungar. ;o)
Pentryt.
I skåpen förvaras glas och torrvaror. Spisen är under luckan och längst in finns en stor låda med tallrikar och annat bra och ha. ;o)
Även under mattan som syns i bild finns en del utrymme för förvaring.
Jag har dessutom korgar under pentryt med frukt och grönsaker.

1 kommentar:

  1. mysigt de ser ut! o va fantastiskt att ni tagit tillvara på vartända utrymme

    SvaraRadera

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...