måndag 21 maj 2012

Så jäkla nöjd!!!

Efter att tjejerna var nattade kände jag för att röra lite på mig. Av med kjol å på med tights för en tur i spåret.
Hade tänkt mig en rask promenad med musik i lurarna. Jo men visst... Det blev en joggingrunda!

Fatta att jag frivilligt joggade 2,1 km!!! Och orkade! Förutom språngmarscher till tåg och buss har jag knappt sprungit en meter sen jag var tvungen i skolan.

Eller nä, nu ljuger jag. Dom sista gångerna jag har gått spåret har jag sprungit typ 300-400m i ena backen. Och det är efter att det har känts ganska okej som jag fick för mig att springa idag.

Tempot var inte mycket högre än när jag går men jag lyckades hålla ett jämnt tempo och faktiskt öka på på slutet trots en massa uppförsbackar! Det ni!

Jag misstänker att jag imorn kommer ha värsta träningsvärken men det är det värt! Maken sa dessutom att det kanske är dags för både träningsskor och kläder. Det peppar ju det med!

Det känns faktiskt som att det kan vara ganska lagom att springa den här kortare slingan och öka på orken innan jag ger mig på längre sträckor. Springandes alltså. För går längre gör jag ju ofta. :-)

Kan bara se en nackdel ikväll... Känner mig en aning hungrig just nu men har inte lust att äta vid halv elva på kvällen. ;-)

Förresten, är det nån av er som vet hur jag får runkeepern att visa sträckan i km? I appen är det km men när jag sen postar så blir det miles ...

1 kommentar:

  1. MEn shit! HEJJA DIG! sjukt bra jobbat ju!!!! jag villmed kunna börja jogga igen, jag ska dit tro mig!
    mäkta imponerande <3

    SvaraRadera

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...