fredag 27 april 2012

Nu är min gräns nådd!!!

I början av förra sommaren fick jag höra på dagis att dom skulle göra om både bland personalen och hur det fungerade. Skrev lite om det här i bloggen bland annat om att dom planerade att vara inne mycket mer med barnen vilket jag var starkt emot. När hösten kom hette det att dom skulle vara inne två dagar i veckan på småbarn för att hinna med läroplanen. När dom väl hade kommit in i sina nya rutiner skulle dom så småningom ta med sig aktiviteterna och vara ute mer. Än så länge har jag inte sett att dom flyttat ut nån av aktiviteterna och dom är fortfarande inne två dagar i veckan.

Jag lämnade tjejerna som vanligt i morse. Strålande solsken och riktigt härligt ute. Emilia gjorde sig färdig för att gå iväg på utflykt.
Mötte Malins ena fröken i hallen och frågade om dom med skulle gå ut men nej. När jag väl kom in på avdelningen kommenterade jag för hennes andra fröken att jag tyckte det var knas att dom skulle vara inne på förmiddagen när det hade lovats fint väder då och sämre på eftermiddagen. Hon svarade att dom hade personalbrist och att hon egentligen inte ens skulle jobba idag.
Då frågade jag om det inte var lättare att gå ut med den andra småbarnsavdelningen. Så har dom oftast gjort andra gånger.

Men nej, jag fick då kommentaren "då måste det finnas nån som kan klä på barnen"!!!!

Kan lägga till att dom i vanliga fall bara är en personal mer så bristen var inte extrem. Däremot är den ena fröken höggravid så jag vet inte om det är jobbigt för henne. Men på nåt sätt borde då dom två olika avdelningarna ha kunnat samarbeta så alla barnen fick komma ut!!!

Vi har fördelen att Malin bara sover 45 minuter efter lunch så hon brukar hinna ut en stund då men alla barn som sover längre hinner inte leka ute på eftermiddagen.

Nä, jag kommer inte acceptera det här längre. Det kommer bli samtal med den ansvariga personalen på dagis och även med rektorn!

4 kommentarer:

  1. Fy vad trist när det blir så där. Jag trodde det var enklare att passa småbarn utomhus när det var personalbrist eftersom småbarn leker ganska självständigt ute...

    Sen kan ju jag tycka att om man är höggravid så kanske man kan få vara på storbarnsavdelningen... Men det är klart då ska man ju flytta runt personal, men det handlar ju bara om en liten stund. För det måste vara andra saker som är svåra för henne också, lyfta i och ur barn i matstolar, lyfta upp och ner från skötbord m.m. inte bara att klä av och på...

    Kram vännen

    SvaraRadera
  2. Stå på dej!! klart barnen ska vara ute så mycket som möjligt, de får väl ta in extra person om de inte klara verksamheten så barnen inte blir lidande?!

    SvaraRadera
  3. Ja jag förstår att du blir sur!! Och med all rätt!!!

    Herre Gud.. ta vara på ALL sol som kommer och visar sig nu... och låt barnen vara ute!!

    Kram finaste

    SvaraRadera

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...