söndag 4 mars 2012

Vårigt värre!

Vi hade underbart vårväder igår. Så där så man inte kan annat än att njuta av det. Och det gjorde vi. Först tog jag med Oskar till kvantum i Nynäs och när vi kom hem släpade vi ut resten av familjen. Jag och ungarna sopade rent på gården och sen fick dom ta fram sina sparkcyklar. Vi är såna hemska föräldrar att barnen inte får sparkcykla eller cykla så länge gruset är kvar.

Än en gång hängde grannkärringen (det finns inget annat namn om henne...) ut genom sitt fönster. När jag sopade inne på gården var hon i fönstret in mot gården, när jag var på sidan av huset var hon i det fönstret. Suck!
Men jag vägrar, jag tänker inte stanna inne. Vi kommer fortsätta vara ute och blir det värre får jag nog anmäla henne...

Efter lunch var det så soligt att ungarna fick byta ut täckjackorna till fleecejacka och väst. Som dom njöt!!!

Tyvärr startade dagen idag med fem minus och en massa frost men nu har temperaturen stigit lite och solen strålar.

Planen är att jag ska gå ut och rasta lite helgmonster. Emilia och Malin fick feber igår och är rejält hängiga idag. Sebastian och Oskar ligger efter med sömnen och humören är där efter...
Sen hoppas jag på en lugn eftermiddag för idag ska det solas! :-)

1 kommentar:

  1. Mina cyklade eller sparkcyklade inte heller innan gruset var borta, så ja man fick sopa lite... Jobbig tant :( Kollar hon alltid efter er?
    Härlig bild på vårklädda underbara barn :) Kram

    SvaraRadera

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...