tisdag 13 mars 2012

Operation, fniss och saknad!

Ja, jag ska försöka ta mig i kragen med bloggandet. Får ju faktiskt höra att mina inlägg är saknade och det värmer! <3

Just nu ligger jag på soffan med fötterna högt. Jag har varit och opererat min högra tå idag. En Königs operation. *fniss* Jag har alltså operarat ett nageltrång. Varför jag fnissar? För er som inte visste det så hette jag König som ogift. ;o)
Shit va gammalt det låter att säga "som ogift".
Har haft problem med tån sen nästan en månad tillbaka nu och för att få bukt på det har dom opererat bort en del av nageln. På så vis ska jag inte få mer problem. Den här gången, för antagligen lär jag råka ut för det igen då jag dels jobbar med stängda skor på fötterna hela dagarna, dels har så breda fötter att det är lättare att råka ut för det då.
I skrivande stund släpper bedövningen och det bultar mer och mer i tån... Och även resten av foten...

Vet inte riktigt hur länge jag blir hemma, minst en dag till. Får ta det dag för dag. Idag får jag inte ens på mig vanliga skor, än mindre arbetsskorna.

Det har blivit en hel del sjukdom i den här familjen det här året, den korta tid som gått. Räknade ut igår att vi har har haft 6 dagar (helger ej medräknat) där alla i familjen varit friska och på plats på skola, dagis och jobb!!! Den största delen står jag för men ändå. Vissa dagar har vi varit nästan alla hemma. Nu har inte jag och Tony varit hemma allt det då vi har haft en otrolig tur som fått hjälp av farmor och farfar som har passar barnen massor.

Jag hoppas verkligen att alla sjukdomar vänder nu och försvinner med vintern!!! Det är inte roligt längre! Så håll tummarna för att alla får vara friska nu!

5 kommentarer:

  1. Oj mkt sjukdommar.
    Ha ha ja ogift, ja.,När gifte ni er?
    Jag håller på att planera mitt okej vårt =) bröllp för fullt. Fin blogg

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, det har varit en hel del. Men så låg jag själv i nästan sex veckor med influensa och början på lunginflammation...

      Vi gifte oss den 15 mars 2008 så det är ju inte sååå länge sen. ;o)

      Spännande att planera bröllop!!

      Radera
  2. ajajaj jag får ont i tån bara jag tänker på operationen... Kram

    SvaraRadera
  3. Den OP gjorde min son i början av januari...efter 2 månaders inflammation i tån

    SvaraRadera
  4. håller tummarna för att ni blir bra och får vara friska! och att tån snart slutar bulta ;)

    kram

    SvaraRadera

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...