onsdag 11 januari 2012

Jag lever...

Igår låg jag på soffan hela dagen. Suckade, hade ont mest överallt och tyckte synd om mig själv. Inte ens godis fick jag i mig när det var som värst. Då är det illa!

Lägg på att natten innan var full av sömnbrist och feberdrömmar... Nu i natt laddade jag med alvedon och slapp drömma lika mycket.

Vaknade med 37,9 i feber. Inte superhög men det kändes. Dessutom gör halsen ont. Känns inte som halsfluss utan med bara svullet. Och på nåt vis hänger det ihop med att det gör ont i öronen med. För det känns inte heller som vanlig öroninflammation...

Imorse kom jag på att värken i hals och öron kändes bättre om jag håller för öronen när jag sväljer. Skumt!

Eftersom jag hade så ont när jag vaknade tog jag en alvedon. Med resultatet toksvettningar och lite överskottsenergi.
Jag passade på att plocka rent på alla golven och vika lite tvätt. Och en efterlängtad dusch fick det bli med. Sååå skönt!!!
Jag känner mig lite mer människa nu men helt slut!

Fast faktiskt var det skönt att få lite gjort. Tony fick dammsuga när han kom hem efter att ha lämnat tjejerna på dagis.
Jag önskar så att jag hade ork att byta ut alla julgardiner men det får bli en annan dag.

Just nu ska jag inte göra annat än ligga i soffan och försöka äta lite. Idag känner jag hunger! Men det går sakta att äta. Tog mig nästan en kvar att äta ett halvt äpple.... Det märks på vägen med. Jaaaa! Nåt positivt med att vara sjuk. ;-)

2 kommentarer:

  1. ja inget ont som inte för något gott med sig:)!! hoppas d blir frisk snart;!!

    SvaraRadera

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...